Sunday, September 4, 2011

Nu �ven P� Svenska (Now in Swedish!)

Hejsan allihopa,

Jag har tagit en ganska stor beslut att jag ska skriva lite p� svenska, f�rhoppningsvis en g�ng per vecka, h�r p� bloggen.

Translation: I am going to make the ambitious move to try to post once a week in Swedish here.

Anledning �r att jag har b�rjat g� i skolan igen och d�rf�r beh�ver att skriva lite mer. Just nu kan jag tala svenska utan hinder, men skriva? Usch, nej tack!

Translation: I hate writing in Swedish and it terrifies me. But I am taking a class this semester where I need to write graduate level papers, in Swedish. So I need to practice. Sorry.


Tanken �r att jag ska omorganisera bloggen lite, snart, s� att det bli l�ttare att hitta runt. Jag t�nkte svenska blogginl�gg skulle har egen kategori som jag ska l�nka till i huvudbloggen. Men, jag pluggar, jobba, starta eget och f�rs�ka spendera lite tid med familjen d� och d�. S� fr�gan �r bara N�R jag g�r det h�r ambiti�s projekt.

Translation: My brilliant plan is to reorganize this blog sometime soon. And then I will try to keep the Swedish posts a bit separate, linking them with only a small snippet in main blog, so that all non-Swedish speakers can easily jump over them. The only problem is that I always plan to do way to many things and always end up watching the newest episode of True Blood instead of any of them. So it might take awhile. But the thought counts, no?

Jag �r s� j�tteglad att jag har l�rt mig att k�nna s� m�nga olika sorts m�nniskor genom den h�r bloggen och jag uppskatter alla kommentar och mejl mer �n jag kan s�ga. Jag hoppas att n�gra svenskar  som l�sa det h�r blogg bli inte livsr�dd och f�rsvinna n�r dem l�sa min d�lig svenska. Om ni vill kommentera p� min d�lig stavning, ordval, grammatik, etc g�r det! Sn�lla! Eller bara skriva vad ni vill. Men jag menar bara att det �r OK att r�tta mig om ni vill. Eller inte.

Translation: This is the part where I let my Swedish audience know that if they decide to rip my Swedish to shreds I will mostly greatly appreciate it - after I get annoyed with myself for making the same mistake for the 80th time. But also that they don't have to feel obliged to correct my Swedish either. I just hope I don't scare them - and you - away.

That said - I won't be doing a running translation in all of my Swedish posts. Or maybe I will, I don't know. It's kind of fun for me. But if you are curious - there is always Google Translate. Or just ask.





No comments:

Post a Comment